“Bevono perché sono infelici!”. A Cagliari. “Buffant poita no sunt contentos de bividi!, di Salvatore Cubeddu
L’EDITORIALE DELLA DOMENICA, della FONDAZIONE
La facciata della Chiesa del S. Sepolcro, a Cagliari, e le scalette della movida.
Il centro città era finalmente apprezzabile. Cagliari è ancora più bella quando è pulita. Detto meglio: quando è sporca, come negli ultimi tre mesi, sembra decisamente più brutta di quanto meriterebbe. E vi risparmio la metafora della bella donna, se gli attribuiamo qualcosa di sporco.
Siamo alle otto del mattino, la gente sta a letto o prepara ad sbarcare in mare i bambini ancora abituati all’orario della scuola. La scaletta della chiesa di S. Sepolcro è da fotografare: 25 bottiglie di birra Ichnusa da tre quarti, una decina di lattine, 11 bottigliette d’acqua in plastica e alcune decine di bicchieri vuoi, 3 bottiglie di superalcolici e due di vino, innumerevoli i bicchieri. I giovani,che li hanno svuotate e abbandonate con una certa compiacenza di disordine, ora dormono.
E’ il sabato che succede alla manifestazione che ha liberato via Roma dalle auto. Lo stesso che si prepara a ricevere di sera il gay pride. Ieri. Già da presto, la pulizia è bell’e completata nelle strade dove operano le spazzole delle macchine. L’operatore ecologico con la sua ‘ape’ già piena di buste raccoglie i contenitori di Piazzetta Savoia. “Bravo, grazie!”, mi è venuto, forse la prima volta che mi capitava. Non ci rendiamo conto di come siano importanti i netturbini-spazzini-operatori ecologici! Mi ha sentito e osservato quasi indifferente. Un cittadino svegliatosi di buon’umore!
Lo ritrovo in Piazza S. Sepolcro, la piazza dell’esposizione delle bottiglie di cui sopra. E’ sorpreso della mia sorpresa. “Guardi che certi giorni è molto peggio!”. Gli indico l’angolo del portone dove gli ultimi stamane non hanno evitato di scaricare l’ultima loro acqua … “Ma guardi che il pisciatoio è nella stradina lassù, che porta in via Mannu!”.
Ingrana al conversazione: “Bevono perché sono infelici … si siedono qui, magari hanno un tronco di f…a accanto, ma non gli interessa, preferiscono la bottiglia … non sanno cosa cercare … passano ora … la notte …. I giovani, i nostri figli, avere figli significa impegnarti la vita, perciò si evita di averne. Non si sa mai cosa ne viene fuori!”.
“Mi sembra che stiate riprendendo il controllo della pulizia della città….”.
“Io faccio il mio dovere … mi pagano lo stipendio per questo”.
“E’ quello che tocca a tutti noi, ad iniziare dal sindaco fino … a me, ad esempio, che vengo qui presto a trascinare via questo carrellino carico di faldoni di carte… Raccontiamo storie del passato e qualche fatto dell’oggi …”.
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Bufant poita non ischnt comente bividi, de Boreddu Morette
Su coro de custa zitade meritat s’apretziu. Cand’est pulia, Casteddu est ancor aprus aggradessia. Dha naraus mezus: cand’est burta, comente in sos urtimos tres meses, paret prus mara de cantu siat a meritae.E non mi frimu a foeddae de sas feminas candu dhas pentzaus burtas.
Seus a sos otto de manzanu, sa tzende est crocada, sas mammas preparant a chi ogae sos pitzinnedhos a s’ispiagia, ca pesant chizu, abituaos coment sunt a s’oariu de s’iscola.
Sas iscalas de sa cresia de Su Sepulcru meritant sa fotografia: 25 botillias de birra Ichnusa de tres quartos de litru e una deghe bottilieddas de allumniu, 11 bottilieddas de plastica po abba, tres de alcool e duas de binu, sas tassas de plastica non si contant.
Sos pitzinnos chi dhas ant imbodiadas dromint ancora.
Est su sabodo chi sighit sa die de sa manifestatzione chi ndha liau sas machinas de sa via Roma e chi si preparat a s’inghiriu de sos gay. Sa die est ariseo.
Dae chitzu sa pulidura de sas istradas ets belle che fata, ca sunt passadas sas machinas cun s’iscova mecanica. Su pulidore in terra es arregolende s’aliga de sa Piazzetta Savoia ibua est frima sa carrotzella cun sas bustas prenas.
“Bravo, gratzie!”, dhi fatzu (Non mi fuit mai sutzediu, custa est fortzis sa prima orta: non s’indacataus cantu sunt de importu custos pulidores). M’at indendiu e abadiau, non cumprendo si firtu o ispantau. Adaet pentzau: ‘”Custu sindh’est ischidau de more bellu, custu manzanu!”.
Dhu torro’agatae in sa pratza de sas botilias bodias. Est ispantau de s’ispantu meu. “Miret chi, certas dies, est peus meda!”. Dh’amustu s’accorru ibua sos urtimos ant fatu abba, prima de s’icandae”. “Ma su pissadorzu est in s’istradighedda chi arribat i via Manno”. Comintzaus a foeddae. “Buffant poita no sunt contentos de bividi! ,,, setzint inoghe, mancare tenzent acanta unu cantu de pitzinna, ma issa non interessat, praghet prus sa botilia.. . non ischint s’ite cricae … sunt oreris passande sa notte … chi non dh’ischint manch’issos. Sos pitzinnos, sos pitzinnos nostros, a tenner fizos est a s’arrovinae s vida, po custu ndhi seu fende pagos. Non s’ischit ita ndn’at a bessidi a foras!”.
“Ma mi paret chi siais binchende s agenra po sa pulidura de sa zitade?”. Naru deo po cambiae arresonu.
“Deo fatzu su dovere meu .. mi pagant s’istipendiu po custu”.
E deo: “Est cussu chi si tocat a totus, comintzande de su sindigu, fintzas a mimi, chi arribu a inoghe de chizu trisinande custu montone de paperi. Nois contaus contos de su tempus passau e calinchi faina de oe”.
Casteddu, 7 de treullas, 2019
By Mario Pudhu, 7 luglio 2019 @ 20:20
Sos zòvanos, frundhidos mancari addinarados, sunt sos mortos/bochidos de sa ‘economia’ dominante maca, de gherra, assurda, disumana chi tenet su solu iscopu de s’irvilupu elefantíacu de su “avere” e mescamente de su profitu de cantos prus pagos a costu de calesisiat disastru ambientale, de benes materiales e umanos e de sa matessi umanidade.
Ite faghet sa zoventude irfainada allenada a una vida chentza it’e fàghere e chentza un’iscopu? Si drogat, s’imbriagat (no solu de àrculu), s’isperdet currindhe, si daet a fàghere machines acoghi no est impitzada in cosas de bonu pro èssere zente cun dignididade, cossumendhe di tutto e di più (sos dinaris chi tenet de sos mannos za est a l’ispèndhere gai pro chie lu depet pinnigare e ‘realizzare’, candho no si lu buscat bendhidhe drogas).
E mancari pessamus abberu chi sos zovanos si sunt arruinendhe e bochindhe de manu issoro.
Ma candho est chi comintzamus a bídere inue pònnere sas manos e comente, si podiaimus cambiare cust’istória irbariada e de irbariados indimoniados buratinajos? (o mancari issos etotu afogados in d-unu círculu vitziosu fintzas a candho custu ‘círculu’ no si segat o no lu segamus!)